Zaterdag 24 maart

Damesgroep

Korte broeken, korte mouwen: stralend voorjaarsweer voor een tocht met als keerpunt Lozen in België. Zes dames en drie heren bij het vertrek. Via Ospeldijk, langs Mijl op zeven richting Zuid-Willemsvaart. Via Nederweert naar Maarheeze met de wind in de rug een heel aardig tempo. De B-groep houden we lang in het vizier. Na de klinkerwegen in Strijp gaan we rechts het fietspad dat door de bossen gaat  en uitkomt op de weg richting Achelse Kluis. Door het mooie weer veel fietsers en wandelaars in dit mooie gebied. In het dorp Achel gaan we meteen linksaf en weer rechts waar we knooppunten volgen. Mooi fietspad door de bossen en later een auto luwe weg langs het kanaal tot in Lozen. Daar houden we een pauze voor koffie en vlaai. De B-groep zit daar al aan de koffie. Dan weer de fiets op richting Stramproy, door Ell en verder de bekende weg naar huis. Geen 110 maar 100 km op de teller met een goed gemiddelde.

Op zondag maar liefst negen dames met lange broeken en lange mouwen. Een heel stuk frisser dus. Pas later komt de zon erbij. Klokslag 11 uur zijn we na ruim 50 km weer in Meijel.

Herengroep

Veertien liefhebbers op zaterdagmiddag voor de altijd mooie tocht naar de Meinweg, waar drie bescheiden klimmen liggen te wachten, maar die altijd de nodige energie vergen als gevolg van het tempo. Eigenlijk een hele geslaagde tocht van 95 km, al werd er diverse malen lek gereden. Kijk naar de kwaliteit van de bandjes!

Op zondag reed de A-groep, bestaande uit 20 gegadigden, en de zevenkoppige B-groep, beide de bekende toertocht Venray van rond de 90 km. Eerstgenoemde groep had te maken met een gebroken zadelpen, terwijl de B-groep even kou leed als gevolg van lek. Maar halverwege de tocht liet de zon zich weer gelden en dat betekende aangename omstandigheden. Na afloop van dit mooie fietsweekend, gekenmerkt door een hoge opkomst, smaakte de soep van Mariet alweer geweldig